Program ramowy – pomiędzy poszczególnymi miastami mogą występować drobne różnice.
Szczegółowe programy są publikowane w treści zaproszeń.


08.00–09.00 Rejestracja uczestników

Część I. Kurs na punkty „miękkie“ – 2 pkt.

09.00–09.45 „MIKROBIOTA JELITOWA” – Probiotyki

Część II. Kurs na punkty „twarde” – 10 pkt.
1.12. Temat kursu: KOMUNIKACJA I INFORMACJA O LEKU W PRACY APTEKARZA – WYBRANE ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE

09.45–10.15 WYKŁAD 1 – Podstawy komunikacji w aptece: pojęcie i podstawowe prawa komunikacji
Co to jest komunikacja? Rola komunikacji w pracy aptekarza, Komunikacja ustna i pisemna, werbalna i niewerbalna. Układ produktów w aptece na półkach: gdzie stawiamy leki na receptę, gdzie preparaty OTC

10.15–11.00 WYKŁAD 2 – „Coś na uspokojenie, coś na sen” – scenariusze komunikacji zwrotnej
Preparaty uspokajające i ułatwiające zasypianie

11.00–11.15 Przerwa kawowa

11.15–12.00 WYKŁAD 3 – „Nic mi się nie chce” – analiza komunikatu pacjenta

12.00–13.35 WYKŁAD 4 i 5 – Aktywne słuchanie, czyli zrozumienie pacjenta i jego potrzeb, komunikacja na linii lekarz-pacjent-aptekarz, komunikacja z różnymi grupami pacjentów
Propozycje studium/omówienia przypadków do rozwiązania przez farmaceutę: pacjent skarżący się na choroby związane z dysfunkcją poszczególnych odcinków przewodu pokarmowego

13.35–14.05 Przerwa lunchowa

14.05–15.40 WYKŁAD 6 i 7 – Aktywne słuchanie, czyli zrozumienie pacjenta i jego potrzeb, komunikacja na linii lekarz-pacjent-aptekarz, komunikacja z różnymi grupami pacjentów (cd.)
Propozycje studium/omówienia przypadków do rozwiązania: pacjent skarżący się na choroby związane z dysfunkcją trawienia

15.40–16.25 WYKŁAD 8 – Przekaz naukowej informacji o leku (metodologia, narzędzia ułatwiające przekaz, ocena działalności informacyjnej) na przykładzie pacjenta z objawami alergii

16.25–17.10 WYKŁAD 9 – Opis różnych przypadków pacjentów z objawami alergii, infekcji górnych dróg oddechowych do omówienia i rozwiązania

17.10–18.00 Test sprawdzający wiedzę